O co najczęściej pytałeś Google’a w 2014 roku – podcast #1

Udało nam się nagrać dla Was pierwszy podcast, choć trochę czasu zajęło nam znalezienie najlepszego tematu na początek. Zaczęliśmy nietypowo, bo od podsumowania. Przygotowaliśmy podsumowanie najpopularniejszych wyszukiwań w Google w 2014 roku. Jesteście ciekawi jak prezentuje się ranking i co wyniki mówią o Polakach?

Ten artykuł stanowi uzupełnienie do podcastu. Załączamy też linki do ciekawych tekstów, które są świetnym poszerzeniem wspominanych przez nas zagadnień.

 

Posłuchaj naszego podcastu. Napisz co Cię zaskoczyło w wynikach wyszukiwań, a czego się spodziewałeś. Będzie nam miło jeśli udostępnisz nasz pierwszy podcast w social media 🙂

Czego szukaliśmy w Google w 2014 roku – Polska, ranking ogólny

1

Czego szukaliśmy w Google w 2014 roku – Świat, ranking ogólny

11

SELFIE

Kuba: Zostając przy temacie Internetu i zdjęć, co myślisz o selfie?

Karolina: Zdawałoby się że to dziewczyny są fankami zdjęć z rąsi, tym czasem o to „jak zrobić dobre selfie” pytali głównie chłopacy. W 2014 o selfie pytano osiem razy częściej niż w 2013 roku.

Kuba: Nie jest to wg Ciebie objaw próżności?

Karolina: Wg mnie bardziej odzwierciedla nasz styl życia, współczesną kulturę. Łączy młode pokolenie ze starszym, bo tego typu zdjęcia robi sobie dziś każdy. Wystarczy wspomnieć chociażby słynne oscarowe selfie.

Selfie-z-Oscarowej-gali

Więcej na temat wykorzystania selfie w działaniach marketingowych znajdziecie tutaj.

Historia selfie

2

LUDZIE

4

“Moja broda ma Wam uzmysłowić, że możecie osiągnąć wszystko – bez względu na to, kim jesteście i jak wyglądacie”
Conchita Wurst

SPORT

3

Rok 2014 na pewno zapadł w pamięć, ponieważ zapisał się również wieloma sukcesami Polaków. Kamil Stoch zdobywa Kryształową Kulę. Wspaniały medalowy popis Polaków na Igrzyskach Zimowych w Soczi, Zwycięstwo w mistrzostwach świata drużyn Siatkarskiej i Koszykarskiej. (Kuba)

6

Wszystkie rankingi z podziałem na kategorie znajdziecie na stronie Google Trends. Możecie także monitorować jakie hasła obecnie zyskują na popularności w poszczególnych krajach. Taka wiedza jest niezwykle przydatna z punktu widzenia marketingowców, bo pozwala im śledzić aktualne zainteresowania z różnych branży i kreować pod tym kątem atrakcyjne akcje marketingowe.

W podcaście wspominamy też o:

#IceBucketChallenge: więcej

#Jedzjabłka: więcej

Temat miłości

Teledysk “Hera, koka, hasz, LSD” i crowdfunding: więcej

Jak podobał się Wam nasz pierwszy podcast? Czy wyniki wyszukiwań w poszczególnych kategoriach Was zaskoczyły?

Udostępniajcie dalej i komentujcie 🙂

Advertisements