Piątek w social media – na słodko i na ostro

Jakby to powiedziała Monika Czaplicka: Kryzysy w social media wybuchają w weekendy. Postanowiłam otworzyć na blogu cykl piątkowych wpisów marek, aby zobaczyć co przygotowują dla nas na weekend, czy udostępniany content może być kryzysogenny i na ile jest w nim kreatywności lub standardowych tekstów: “piątek, piątunio, piąteczek” połączonych ze zdjęciem kota (o catvertisingu przy okazji tutaj). W ten piątek pod lupę biorę branżę spożywczą. Na deser będzie jednak coś… ostrego 🙂

t

Tymbarka chciałabym pochwalić. Marka jest bardzo aktywna w social media i wychodzi poza facebooka. Wchodzi w interakcje na Twitterze, ma własne hashtagi (#kochajzycie, #gifmelove)) i niebanalne konkursy. Zrzut powyżej to przypominajka walentynkowego konkursu. Nie wyczuwam kryzysu. Tymbark daje radę!

Tymbark na Twitterze – liczne interakcje z użytkownikami, piątkowe #FF, czyli polecanie ciekawych osób na Twitterze (Follow Friday)

1

vds

 Za to 13 lutego był koteczek i to czarny. Akceptuję, bo ten piątek był z potencjałem – w końcu piątek 13-go! Wywołało dyskusje użytkowników.

Bez nffazwy

Czym byłby piątek bez spotkania ze znajomymi i wspólnym wypadem na miasto? Restauracje mają w weekendy dobre pole do popisu, aby wyciągnąć ludzi z domu i zaprosić do spędzenia czasu u nich. Weekendy zawsze kojarzą mi się z pizzą i słonymi przekąskami.

phNie przyczepię się, content zabawny, ludzie chcą się odprężyć i dobrze zjeść. Oby na miejscu w restauracji było równie miło.

Facebook dla marki to jedno, ale prawdziwe królestwo mają na Twitterze. Szybki czas reakcji, humor i liczne interakcje. Aż chce się u nich jeść.

aaaaaaaaaaaa

vvvv

Mistrzostwo, daję im dziś #FF

Mały Głód podobnie jak Serce i Rozum bazują na prostej humorystycznej grafice i celnym podpisie. Obrazki są łatwe i szybkie w odbiorze, wyzwalają dyskusje. Brand herosi spisują się bardzo dobrze. W ten weekend Mały Głód planuje remont 🙂

fdgfdg

Wafelki postawiły na coś co bardzo lubię – proste gry, łamigłówki, rebusy. Chcąc nie chcąc wielu z nas włączy się do gry. Marka poprzez zabawę “przemyca” do pamięci konsumenta pozytywne wyrazy, które mają mu się kojarzyć z marką: pyszny, niesamowicie, chrupię. Czyli gra w dużym stopniu sterowana przez twórców. Czy jest w tym coś złego? Nie 🙂

vdvds

Wpis spada z nieba wszystkim tym, którzy chcą upiec coś słodkiego, ale nie mają pomysłu co i jak to zrobić. Bardzo fajny przepis z wykorzystaniem produktów marki, więc nie ma w tym nachalności i typowej reklamy. Ode mnie słodki malinowy plus. Wedel robi to dobrze i smacznie 🙂

cccc

Sieć fast foodów wykorzystuje pierwsze promienie słońca i zaprasza na lody. Ja bym się skusiła. Choć w rzeczywistości nie ma ich tyle w kubku co na zamieszczonym obrazku 🙂

aaaa

  • Eksperci Tesco stawiają natomiast na coś zdrowego. Jest dobre zdjęcie, przepis i zachęta do zakupów. Też daję plusa.

vdsvsdv

Słońce słońcem, ale kto tęskni za śniegiem niech jedzie w góry i zabiera ze sobą butelkę wody. Content raczej nie uruchomi dużej dyskusji, nie wyczuwam też kryzysu. No może jedynie, że komuś przypomni się jego ciekawa wycieczka w góry i ją opisze 🙂

vvvvv

Czas na zapowiadany deser. Najedliśmy się, więc czas spalić kalorie. Z pomocą przychodzi nam kilka marek.

Komentarze są tu zawsze dobrym źródłem insightów, więc jak minie więcej czasu od publikacji wpisu polecam poczytanie.

vdfvdfvfd

Schemat dodawanych wpisów jest zawsze podobny: zdjęcie atrakcyjnej dziewczyny i intrygujacy, dwuznaczny podpis. Potrzeba więcej? Polecam również czytanie komentarzy. Wielokrotnie byłyby świetnym podpisem do obrazka. Tłum to ma jednak świetne pomysły 🙂

vcxvxcvxcv

  • Old Spice to mój niekwestionowany hit patrząc z punktu widzenia transformacji marki. Wizerunek marki dla ojców i dziadków za sprawą Mustafy stał się symbolem mężczyzny nowoczesnego. Patrząc na nowy wpis na Facebooku już spiewam pod nosem “Popopopotęga”!

bvcbcvbcv

A teraz bez względu na to jakiej branży kanał w social media prowadzisz prześledź content, który dodajesz w piątki. Czy są to lekkie, humorystyczne obrazki, czy raczej zamęczasz fanów długimi tekstami? Bez względu na to co publikujesz, musi to być dostosowane do zainteresowań Twoich klientów i angażować ich do dyskusji.

Advertisements