Włączone niskie ceny. Wyłączone telewizory.

Melodia kolęd i świątecznych piosenek, dźwięk łamania się opłatkiem i „włączone niskie ceny!” Niespodziewanym gościem przy świątecznym stole okazała się w większości polskich domów Ewelina Lisowska – bohaterka najnowszych reklam Media Expert. Jaki był ten gość?

(Zbyt) Intensywna kampania?

W najnowszych reklamach Media Expert zamiast Dody słyszymy i oglądamy młodą wokalistkę z X-Factor – Ewelinę Lisowską. Ci, którzy do tej pory jej nie znali, dziś już na pewno nie mają problemu z jej rozpoznaniem. W reklamie wykorzystano zmieniony przebój wokalistki „W stronę słońca”, który został hitem roku 2013 według słuchaczy radia ESKA i dziewięciokrotnie osiągnął szczyty POP Listy w RMF FM.

10649595_487811564694864_8708985177542132126_n

Doda zniknęła ze sceny muzycznej i znika powoli z rynku reklamy. Zadaniem specjalistów od reklamy jest wyszukiwać osoby na topie, świeże, z dobrą reputacją, charyzmą, potrafiące przyciągać. Nie dziwi zatem wybór Eweliny. Tak decyzję o jej wyborze tłumaczą ludzie z Media Expert:

Po wielu latach bardzo owocnej współpracy z Dorotą Rabczewską (Dodą), zdecydowaliśmy się zaskoczyć naszych klientów nową gwiazdą. Wybór Eweliny Lisowskiej był niemal błyskawiczny – jest niezwykle utalentowana, popularna wśród internautów, posiada wspaniały głos, charyzmę i to coś, co przyciąga uwagę widza lub słuchacza. Wierzymy, że nasza współpraca będzie satysfakcjonująca dla obu stron.” – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy sieci.

Kampania Media Expert prowadzona jest od połowy listopada w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych. Akcję przygotowały agencja Ambasada Brand Communications i dom produkcyjny Flota Filmowa.

Świąteczna gorączka

Świąteczna gorączka niskich cen ogarnęła całą Polskę, a jej apogeum miało miejsce we Wigilię oraz dni świąteczne. Spożywający wigilijne potrawy parę razy słyszeli “zachęcającą” do zakupów w Media Expert Lisowską śpiewającą: „Włączone niskie ceny!”. Tę frazę nucił nawet mój sześcioletni kuzyn ku niezadowoleniu starszego grona.

O ile jeszcze w listopadzie reklamy były emitowane z mniejszą (aczkolwiek i tak dużą) częstotliwością, to podczas świąt chyba każdy odczuł zmęczenie tą reklamą.

W sieci pojawiły się tysiące komentarzy wyrażające irytację tą reklamą. Na Facebooku powstały fanpage: “Najbardziej wkurzająca reklama roku” (nie cieszy się jednak popularnością) czy “Stop z reklamą Włączamy niskie ceny E. Lisowska” (ponad 3 tysiące fanów).

Oficjalny fanpage Media Expert

media1Na oficjalnym fanpage Eweliny pojawiły się życzenia w formie video od wokalistki. Ewelina zażartowała, że niskie ceny już włączyła i ma nadzieję, że wszyscy zdążyli skorzystać. Pod filmikiem pojawiły się również życzenia od internautów odwołujące się do reklamy z jej udziałem. Czego mogli życzyć jej fani? Oczywiście: “niskich cen”. Hejty jakie spadły na Ewelinę w związku z tą reklamą, są według mnie niezasłużone. Dziewczyna jest na topie i powinna korzystać z ofert reklamowych, tym bardziej od takich dużych marek. Ludzie jednak są zmęczeni tym, że o niskich cenach przypomina im się prawie 24 na dobę, 7 dni w tygodniu. Z jednej strony reklama musi „krzyczeć” do odbiorów, aby nie zginąć pośród miliona innych. Z drugiej strony, jakie są granice w częstotliwości nadawania? Kiedy reklama zaczyna męczyć, denerwować?

Oficjalny fanpage Eweliny Lisowskiej

f1

f2

Ewelina Lisowska obserwując żywą dyskusję dotyczącą spotu z jej udziałem, napisała także tweet:

388e630bfe2f30a1824a067e9510f661,641,0,0,0

Myśląc nad tym, co było wspólnego u większości Polaków podczas tych świąt chyba nie ma żadnych wątpliwości: reklama Media Expert.  I choć dużą liczbę ta reklama zaczęła denerwować, to i tak wielu z nas, od kilkulatków aż po starszych, od czasu do czasu nuci: „włączone niskie ceny” i napędza szum marketingowy, o jaki chodziło specom od tej reklamy. O ostatecznym sukcesie reklamy z udziałem Eweliny świadczyć będą na pewno zyski ze sprzedaży. A te na pewno nie będą małe, bo święta i czas poświąteczny jest najlepszy na korzystanie z wyprzedaży. I nie martwmy się szczuplejszymi portfelami po świątecznych wydatkach, bo w Media Expert “włączone niskie ceny”!

Brawa należą się prowadzącym fanpage marki Tymbark za real time marketing

hhh

Z przymrużeniem oka 🙂

10885016_876567062395923_8770472165482862519_n

Bardzo pozytywnie o reklamie oraz występie Eweliny Lisowskiej wypowiedział się Szymon Majewski. Pochwalił pomysł, montaż, muzykę i grę aktorską wokalistki. Według Szymona dzięki tej reklamie Polacy obudzili się, a w polskiej telewizji (głównie podczas świąt) zaczęło dziać się coś więcej niż tylko “Kevin sam w domu”.

Podziel się swoją opinią na temat tej reklamy. Będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz i udostępnisz wpis na Twitterze, Facebooku 😉